• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    آشنایی با رزومه کاری آقای محمد راشدی انبوه ساز خوزستانی


    1397/5/10

    با آقای محمد راشدی بیشتر آشنا شویم

    آقای محمد راشدی انبوه ساز خوزستانی

    اینبار گزارشگر کلید اول به سراغ آقای راشدی رفت تا از ایشان در مورد فعالیتشان در زمینه ی ساخت و ساز در خوزستان سوالاتی بپرسد.

     

    آقای محمد راشدی یکی از انبوه سازان خوزستان هستند که  ۱۳ سال در زمینه ساخت و ساز فعالیت داشته اند. در ابتدا مجری طرح های دولتی بودند. پروژه های زیادی را در زمینه عمران و آبادی خوزستان سرپرستی کرده اند. ایشان در هندیجان، چذابه ، شادگان و دیگر شهر های استان حداقل یک پروژه ی اداری و دولتی ساخته اند. سال ۸۵ کار ساخت و ساز تجاری- مسکونی را در منطقه ی گلستان اهواز آغاز کردند. اولین مجتمع اداری تجاری که ایشان به همراه برادرشان ساختند در منطقه ی گلستان خیابان بوستان نبش خیابان خرداد واقع می باشد.

    بین سالهای  92-90 مجتمعی تجاری مسکونی در خیابان اردیبهشت ساختند بعد از آن ساختمان اداری تجاری دیگری در همان خیابان بنا کردند و در حال حاضر نیز در حال ساخت مجتمعی ۲۸ واحدی در منطقه ی زیتون کارمندی، خیابان پاسداران، نبش خیابان زاویه می باشند.مساحت این زمین 5000 متر مربع می باشد که در 10 طبقه احداث شده است.

    همزمان با این پروژه، در حال ساخت مجتمعی مسکونی در منطقه ی کیانپارس خیابان ۱۲ غربی فاز سه در حال گود برداری و شروع به ساخت هستند.

    در حال حاضر دو ساختمان در حال ساخت دارند یک مجتمع تجاری - اداری در منطقه گلستان، خیابان بوستان، بین اردیبهشت و خرداد و ساختمان آراد (گروه ساختمانی آراد ) در منطقه زیتون را در دست ساخت دارند که حدودا دو ماه دیگر مجتمع زیتون کارمندی به اتمام می رسد.

    به واسطه ی شرکتی که داشتند (الهه میثاق مهزیار) که شرکتی خانوادگی در زمینه عمران و ساخت و ساز می باشد. به واسطه ی فعالیت های شرکت، کارهای عمرانی و ساخت و ساز دولتی انجام داده بودند و به دلیل چالش هایی مثل عدم پرداخت به موقع پرداختی های دولت ایشان به ساخت و ساز های آزاد روی آوردند.

     

    آقای راشدی تیم خودتان را معرفی کنید؟

    برادر بنده که مهندس معماری هستند سازنده ای حرفه ای و در تهران در حال ساخت پروژه ای تجاری- مسکونی و همزمان در حال ساخت پروژه ای دیگر در فردیس کرج هستند که ایشان ده سال سابقه ی فعالیت در حوزه ی ساخت و ساز دارند و بنده از تجارب ایشان در کارم استفاده میکنم. آقای مصطفی بهرام پور مهندس عمران می باشند و نظارت بر ساخت و ساز اسکلت پروژه های بنده را به واسطه ی گرایش تحصیلیشان که سازه هست به عهده دارند.

     

    اقای راشدی با توجه به فعالیت شما در مناطق مختلف از کدام مناطق رضایت بیشتری دارید ؟

    اولویت بنده به این صورت هست منطقه ی کیانپارس ، زیتون کارمندی و گلستان و اگر در مناطق دیگر هم پیشنهادات خوبی داشته باشم حتما استقبال میکنم.

     

    چالش های شما در زمان ساخت و ساز چه مواردی بوده است ؟

    در بحث ساخت و ساز بیشترین معضل و چالش مشکلات مالی می باشد.در زمان ساخت مشکلاتی از قبیل گرفتن پروانه ساخت و پایان کار و ... وجود دارد که بنده فکر میکنم این مسائل برای همه ی سازندگان به وجود می آید و قابل حل می باشد.

    بنده معمولا زمانی که ساختمانی را به مشتری تحویل می دهم اگر مشکلی در ساختمان وجود داشته باشد تا یکسال بعد هم اگر نواقصی در کارم بوجود بیاید کارشناسانی در تیم کاری ام وجود دارند که برای رفع مشکلات ساختمان و کنترل کیفی اقدام خواهند کرد.

     

    نظر شما در مورد ساخت و ساز مشارکتی چیست ایا تمایل به اینگونه ساخت و ساز ها دارید؟ اگر بله به چه صورت ؟

    بله اکثر پروژه های بنده مشارکتی هستند اما برای بنده انتخاب شریک اهمیت زیادی دارد. ابتدا تعهداتی انجام می شود اگر ایشان با ساز و کار بنده هم خوانی داشته باشند قطعا کار شراکت انجام می دهم.

    معمولا شراکت بنده به این صورت است که سرمایه از بنده و ملک از شریک می باشد هر چند که پروژه هایی که خود بنده مالک باشم و شریک مالی داشته باشم را نیزانجام داده ام.

     

    نظر شما در مورد مشاور املاک اختصاصی برای پروژه های شما و مدیریت فروش آنها چیست ؟

    بنده مدیر فروش دارم و اینکار برای من مقرون به صرفه تر می باشد، از لحاظ مالی عرض نمیکنم بلکه از نظر اداری دردسر های کمتری برای بنده دارد پراکندگی پرونده های فروش بنده کمتر می شود و این برای من خیلی بهتر است و ما به صورت درصدی با مدیریت فروشمان کار میکنیم.

     

    نظر شما در مورد ساخت پروژه های تفریحی در خوزستان چیست ؟

    اگر همکاری دولت با ما باشد قطعا اینکار را انجام میدهیم البته مکان ساخت اینچنین پروژه هایی اهمیت دارد اگر بدانم که ظرفیت در ان مکان ها وجود دارد حتما این کار را انجام می دهم اهواز و خوزستان پتانسیل این کار را دارند.کماینکه دو مجموعه ی تفریحی در اهواز توسط اقای پروانه زاده در حال ساخت هستند که اگر راه اندازی شوند آینده بسیار خوبی دارند.

     

    نظر شما در مورد مدرن شدن کار املاک و استفاده از سامانه هایی برای راحتی کار و فروش پروژه ها چیست ؟

    بنده تا به حال تجربه ی چنین کاری را نداشتم اما به نظرم استفاده از فضای مجازی و سایت و مدرنیته ابزار قدرتمندیست که می توان از آن  استفاده های خوبی کرد.برای معرفی سازنده ها و فروش پروژه ها می تواند مثمرثمر باشد.

     

    کلام اخر

    ما در بحث ساخت و ساز به کیفیت کار خیلی اهمیت می دهیم بنده شعاری در کارم دارم که میگویم اگر میخواهید بدانید ساختمانی خوب ساخته شده است یا خیر به جزییات آن پروژه توجه کنید مطمین باشید اگرسازنده ای به کیفیت جزییات ساختمانش توجه کرده باشد، المان های بزرگتر را هم با کیفیت انتخاب کرده است. بنده به بحث کیفیت اهمیت زیادی می دهم و دوست دارم پروژه ای که در هر منطقه انجام می دهم شناسنامه ی بنده و تیم کاریم باشد.