• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    عرضه جدید املاک مازاد به بازار مسکن


    1398/10/23

    به گزارش کلید اول  به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در راستای عمل به ماموریت خود به منظور عرضه املاک مازاد به بازار مسکن و تبدیل سرمایه های حبس شده در املاک مازاد و تملیکی به منابع مالی به منظور تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط، لیست تازه ای از عرضه این املاک به بازار را منتشر کرد.

    بر این اساس و در حالی که از ابتدای سال جاری تاکنون بانک مسکن در چند مرحله اقدام به معرفی و انتشار لیست املاک مازاد قابل ارائه به بازار مسکن کرده است در مزایده جدید مربوط به نوبت دی ماه فهرست ۷۹ دستگاه ملک تملیکی و مازاد این بانک به بازار مسکن معرفی شده است.

    این املاک که عمده آن ها واحدهای مسکونی هستند با قیمت پایه کارشناسی و در قالب مزایده به متقاضیان عرضه شده اند.

    در میان این املاک که بخش قابل توجهی از آن ها آپارتمان مسکونی هستند مواردی از املاک صنعتی،زمین،مغازه و ساختمان تجاری،شرکت صنعتی و مواردی از محل سابق شعب بانک مشاهده می شود.

    برای همه این املاک قیمت پایه کارشناسی تعیین و روش فروش این املاک به صورت مزایده ای تعیین شده است.بخشی از املاک عرضه شده در مزایده دی ماه املاک مازاد وتملیکی بانک مسکن مربوط به املاک تملک شده و بخش دیگری از آن ها املاک مازاد بانک مسکن است که در راستای ضرورت تسریع در فروش این املاک و تبدیل آن ها به نقدینگی به منظور پیشبرد بخشی از برنامه های تامین مالی مسکن وماموریت بانک مسکن در این راستا به بازار مسکن عرضه شده اند.

    در این مرحله از مزایده املاک مازاد بانک مسکن املاکی در استان های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، تهران، خراسان رضوی،خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی ،هرمزگان و یزد معرفی شده و آماده عرضه به متقاضیان هستند.

    در واقع مزایده املاک مازاد و تملیکی بانک مسکن در نوبت دی ماه مربوط به املاک واقع در ۲۴ استان کشور است.پیش از این نیز،هم در این استان ها وهم در سایر استان های کشور مزایده های مربوط به عرضه املاک مازاد وتملیکی بانک مسکن انجام شده است.

    به گزارش هیبنا، بانک مسکن در سال های گذشته، به خصوص طی دو سال اخیر به منظور رفع انجماد از دارایی های حبس شده در املاک مازاد و تملیکی و همچنین در پی ابلاغ ماموریت سراسری وزارت اقتصاد و دارایی به بانک ها و سازمان ها برای عرضه املاک مازاد خود به بازار مسکن عملکرد قابل قبولی را در این زمینه از خود نشان داده است.به طوریکه هم اکنون عمده اهداف تعیین شده برای عرضه املاک تملیکی و مازاد بانک مسکن به بازار و تبدیل آن ها به نقدینگی در سال ۹۸ محقق شده است.

    با این حال، در صورتی که بازار معاملات مسکن در سال جاری در رکود قرار نداشت و از رونق معاملاتی برخوردار بود این عملکرد به طور قطع در مقیاس مطلوبتری محقق می شد هر چند در همین شرایط فعلی نیز عمده اهداف تعیین شده در ابتدای سال برای فروش املاک مازاد و تملیکی در اختیار بانک مسکن در سال ۹۸ محقق شده است.کارشناسان فروش این املاک رونق بازار معاملات مسکن را یکی از پارامترهای اصلی در رفع انجماد از سرمایه های حبس شده بانک ها وسازمان ها در املاک مازاد می دانند.با این حال،سبک سازی و عرضه املاک مازاد وتملیکی بانک مسکن همچنان یکی از اولویت های کاری این بانک است.