• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    5دلیل که منجر به ناکامی در معاملات مسکن خواهد شد


    1398/10/12

    عجله نکنید!

    اگر ملکی را دیده و پسندیده اید تحت فشار های بیرنی بدون بررسی دقیق تر تن به معامله ندهید؛ نتیجه این کار جز پشیمانی چیز دیگری برایتان ندارد. به گفته های مشاور املاک که اگر امروز قرارداد را نبندی فردا به کس دیگری می دهیم توجه نکنید! این حرفها برای آن است تا شما تحت فشار قرار گرفته و زودتر معامله را تمام کنید. در خرید خانه توجه کنید که شما در حال خرید لباس نیستید! پس تمامی جوانب را در نظر گرفته و تمامی بررسی های لازم را انجام دهید تا در آخر شما نمانید و یک پشیمانی بزرگ!

    بیش از حد خوش بین نباشید!

    تمامی زمان هایی که در قرار داد ها برای انجام تعهدات وجود دارد بر اساس حدس و گمان تخمین زده شده اند؛ فروشندگان عموما به دلیل عجله در دریافت مبلغ ملک مثلا تعهداتی در زمان تنظیم سند را امضا می کنند، اما آنقدر ها هم خوش بین نباشید؛ شما نمی دانید ادارات ثبت، دارایی و شهرداری چه مدتی از شما زمان میگیرند، پس بنابراین به تمام موارد فکر کنید و به زمان های تخمین زده شده اعتماد نکنید که بعدها دچار مشکل نشوید.

    در دام اوکازیون ها گرفتار نشوید!

    زماینکه قیمت پایین ملکی را می بینید فکر نکنید این ملک یک مورد اکازیون است؛ برخی اوقات مشکلاتی در ملک وجود دارد که قیمت پایین آن دقیقا قیمت اصلی آن بوده و شما سودی نکرده اید. مثلا ملکی که در رهن بانک است، یا املاکی که در نزدیکیشان پروژه های مزاحم وجود دارد، املاک موقوفی و وراثتی و وکالتی و .. از دسته املاک اوکازیون نیستند بلکه اینها ملک های مشکل داری هستند که تنها با قیمت پایین شما را گول زده اند! ملک های اوکازیون در مدت زمان بسیار پایینی به فروش می روند نه اینکه ماه ها و هفته ها خاک بخورند!

    در گرفتن حق خود رودربایستی نداشته باشید!

    شما یکی از طرفین معامله هستید که باید حق و حقوق خود را بگیرید و این حق و حقوق دقیقا چیز های هستند که می توانند منجر به بهره برداری درست شما از معامله باشند. خرید و فروش یکی از بزرگترین معامله های عمر تان است که باید خطر کردن و گذشتن از حقوقتان را در آن فراموش کنید. اصل سند را شخصا رویت کنید و در این امر هیچ خجالتی نکشید، مدارک هویتی مالک، هر گونه سوال، گپ و گفتگو با همسایگان قبل از خرید و … را شخصا پیگیری کنید.

    اعتماد بیجا نداشته باشید

    در معامله ملک این مثل را فراموش نکنید، در مراوده چون برادران و در معامله همچون بیگانگان …. اعتماد نکنید و دقت لازم را انجام دهید تا در نهایت چار پشیمانی نشوید. بابت هر مبلغ پرداختی رسید بگیرید، باید اسناد در حضور شما امضا شوند، هیچ گاه قرارداد تان نزد مشاور املاک باقی نگذارید و …