• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ام دی اف لامی گلاس چیست و چه مزایایی دارد؟


    1398/10/5

    ام دی اف لامی گلاس چیست و چه مزایایی دارد؟

    توسط پارسیان چوب تعداد بازدید: 5468

    مزایای ام دی اف لامی گلاس 

    ام دی اف لامی گلاس (LAMIGLOSS) در کشور ترکیه تولید می شود. این نوع mdf دارای درخشندگی خاصی است و به دلیل اینکه در آن از روکش های شفاف و براق استفاده می شود، زیبایی بیشتری نسبت به سایر ام دی اف ها دارد. روکش ام دی اف لمی گلاس از نوع pvc است که خاصیت ضد آب دارد. استقامت و استحکام لامی گلاس در نوع خود بی نظیر است. همچنین این ورق چوبی استاندارد اروپا (E1(FA 120 را دریافت کرده است.

    ام دی اف لامی گلاس


    به طور کلی می توان امتیازات ام دی اف های لمی گلاس را به صورت زیر دسته بندی کرد:
    استقامت در برابر نور خورشید
    به دلیل اینکه در لمی گلاس از روکش های pvc استفاده می شود، استقامت زیادی در برابر نور مستقیم آفتاب دارد. همچنین این نوع ورق های mdf از مواد مقاوم در برابر تغییر رنگ استفاده می شود. به همین دلیل می توان این متریال را در فضاهای آزاد و در برابر نور مستقیم آفتاب هم قرار دارد. 
    مقاومت بالا در برابر خراش
    از دیگر ویژگی های ورق های mdf لامی گلاس مقاومت در برابر خراش است. به طوری که با ضربه های کوچک خش دار نمی شود. روکش pvc لامی گلاس به سادگی از بین نمی رود و به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارد، جای هیچ خط و خشی بر روی آن باقی نمی ماند.
    همچنین این نوع ورق ها به دلیل تراکم بالا، از مقاومت زیادی برخوردار است. تراکم بالای مواد تشکیل دهنده این نوع ام دی اف متضمن کیفیت آن است. همچنین برای ساخت این نوع mdf از مواد قابل بازیافت استفاده می شود که این متریال را با محیط زیست سازگار کرده است. البته ورق لامی گلاس زمانی وارد چرخه طبیعت می شود که لایه های رویین آن به طور کامل از بین برود و مواد داخلی با اکسیژن و آب ترکیب شوند.

    لمی گلاس

    زیبایی و تنوع رنگ در ام دی اف لامی گلاس

    یکی دیگر از مزیت های ام دی اف های لامی گلاس، زیبایی و تنوع رنگ و طرح است. به دلیل اینکه رنگ و طرح های مورد نظر ابتدا بر روی لایه ام دی اف لمی گلاس چسبانده و سپس روکش pvc بر روی آن قرار می گیرد، دست تولیدکنندگان برای انتخاب طرح و رنگ های بیشتر باز می شود. روکش شفاف و شیشه مانند pvc بر روی ام دی اف لامی گلاس، طرح و رنگ را با همان زیبایی اولیه نمایان می کند. این روکش فاقد هر گونه مواد شیمیایی است که هیچ آسیب و عارضه ای را به دنبال ندارد.

    لامی گلاس


    داشتن لبه های کامل ام دی اف
    برای این نوع ام دی اف ها هم مانند دیگر ورق های mdf از لبه های مقاوم استفاده می شود. این لبه ها از ورود و نفوذ آب به داخل ورق mdf جلوگیری می کند و از سوی دیگر زیبایی ورق ها را بیشتر می کند. پس از اینکه وسایل مورد نظر ساخته شدند، این لبه ها چسبانده می شوند.


    مقاومت در برابر حرارت و شعله
    ورق های mdf در برابر گرما و حرارت بالا مقاومت زیادی دارد و ورق های آن می توانند تا مدت زیادی ظاهر خود را در برابر گرما حفظ کند. البته این گفته به این معنا نیست که ام دی اف لمی گلاس می تواند در برابر شعله مستقیم آتش مقاومت کند. به دلیل اینکه برای ساخت لمی گلاس از مواد چوبی به صورت فشرده استفاده می شود، استقامت آن در برابر گرما و حرارت افزایش می یابد.
     

    این انواع ام دی اف را می توانید از پارسیان چوب شرکت پیشرو در تامین مواد اولیه صنعت چوب تهیه کنید.