• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    وام مسکن افزایش یافت


    1398/10/4

    امروز صبح اعلام شد مبلغ وام مسکن افزایش یافته است، هر زوجی که بتواند حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرد باید ماهانه چقدر قسط بانکی بدهد؟

    به گزارش کلید اول و به نقل از گسترش‌نیوز: بانک مرکزی امروز صبح اطلاعاتی از جلسه شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی منتشر کرده است که براساس آخرین مصوبه این شورا سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن افزایش می‌یابد و هر زوج می‌توانند حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان وام بگیرند.

    nerkhmaskan58.jpg

    نرخ سود این تسهیلات ۱۷٫۵ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله اعلام شده است.

    پیگیری‌های تجارت‌نیوز از جزییات بیشتر این تصمیم حاکی از آن است که در سیستم تسهیلات بانکی دو نرخ سود عادی و پلکانی وجود دارد که در حالت عادی زوج‌ها در پایان این ۱۲ سال باید مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان پول به بانک برگردانند.

    احتمالا میزان اقساط این وام چهار میلیون و ۱۲ هزار تومان می‌شود و هر یک از زوجین باید ماهانه ۲ میلیون و ۶ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

    در همین مورد یک مقام آگاه بانکی از تغییر نوع تسهیلات بانکی به سازندگان واحدهای مسکونی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: ما در گذشته برای سازندگان مسکن سقف تسهیلات داشتیم، مثلا برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دادیم؛ اما با روش جدید بانک مسکن تا سقف ۸۰ درصد هزینه ساخت به سازندگان تسهیلات می‌دهد.

    بهرام کلوری در این خصوص اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ پرداخت می‌شود و نحوه بازپرداخت آن به تعداد واحد ساخته شده بستگی دارد؛ مثلا برای یک آپارتمان ۱۰ واحدی به مدت ۱۸ ماه تنفس داده می‌شود و بعد از آن بسته به سیاست‌ها قسمتی از وام برای هشت تا ۱۲ سال قسط‌بندی می‌شود و باقی مانده را باید مشتری تسویه کند.

    منبع: تجارت‌نیوز