• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ایده های خیره کننده برای دیوار بین کابینت اشپزخانه


    1398/8/4

    ۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
     

    تزیین دیوار با کاشی های قدیمی که در آشپزخانه ها استفاده می شدند، همچنان طرفداران خود را دارد. اما بسیاری از افراد نیز هستند که دوست دارند به آشپزخانه خود رنگ و لعابی متنوع تر و بروزتر بدهند، به همین دلیل سراغ متریال های جدید میروند.

     
    ۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
    ۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه

    امروزه مواد و مصالح بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که با توجه به طرح و دکوراسیونی که دارید، میتوانید انتخاب کنید. در میان تغییراتی که در طرح و رنگ آشپزخانه تان میخواهید ایجاد کنید، به دیوار بین کابینت ها هم توجه کنید. چرا که یک انتخاب درست در این قسمت تاثیر چشمگیری در طراحی کلی آشپزخانه تان میگذارد.

    ۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
    ۱۰ ایده خیره کننده برای دیوار بین کابینت آشپزخانه

    استفاده از یک دیوارپوش خوب با طراحی مناسب، میتواند تغییر اساسی در فضای آشپزخانه ایجاد کند. آشپزخانه‌ شما چه بزرگ باشد چه کوچک؛ شما دیوار پوشی را باید انتخاب کنید که هماهنگ با آشپزخانه خودتان است.
    شما میتوانید با در نظر گرفتن طرح و ایده ای که دارید و همچنین بودجه ای که به این کار اختصاص داده اید، فضای دلخواه خود را بوجود آورید.
    در این بحث میخواهیم ۱۰ ایده ی متفاوت برای دیوار بین کابینت آشپزخانه تان پیشنهاد دهیم، با ما همراه باشید...

     

    ۱. استفاده از کاشی های هفت هشتی میان کابینت ها

    استفاده از کاشی های هفت هشتی میان کابینت ها
    استفاده از کاشی های هفت هشتی میان کابینت ها

    همانطور که در تصویر میبینید، کاشی های این آشپزخانه به صورت تایل های باریک و هفت هشتی میان کابینت ها قرار گرفته اند. خطوط مورب ایجاد شده میان کابینت های سفید در عین سادگی، جذابیت خاصی به این آشپزخانه داده است.
    درواقع با تغییر زاویه کاشی ها میتوانید بافتی جدید به متریال خود بدهید که به زیباتر شدن آشپزخانه تان کمک میکند.

    اگر میخواهید آشپزخانه ای ساده و خلوت داشته باشید میتوانید از طرح های ساده و تک رنگ استفاده کنید.
    توجه به رنگ و طرح کابینت ها در انتخاب دیوار پوش بسیار موثر است. چرا که انتخاب اشتباه سبب شلوغ به نظر آمدن آشپزخانه تان میشود.

     

    ۲. استفاده ازکاشی های رسی عربی میان کابینت ها

    استفاده ازکاشی های رسی عربی میان کابینت ها
    استفاده ازکاشی های رسی عربی میان کابینت ها

    جزئیات در طراحی نقش موثری بر زیبایی هر چه بیشتر فضای آشپزخانه تان دارد. هر چه ظرافت در طراحی جزئیات بیشتر باشد، فضای آشپزخانه تان دلنشین تر میشود. یکی از جاهایی که شما میتوانید از جزئیات بیشتری در طراحی آن استفاده کنید، دیوار میان کابینت هاست. استفاده از کاشی و سرامیک برای این بخش از آشپزخانه، جزء پر کاربردترین مصالح است.

    در این تصویر از کاشی های رسی عربی، با ظرافت خاصی ، پشت اجاق گاز استفاده شده است. استفاده از این طرح نسبتا شلوغ در کنار کابینت هایی ساده و تک رنگ، جلوه ای خاص به این آشپزخانه داده است.

    استفاده ازکاشی های رسی عربی میان کابینت ها
    استفاده ازکاشی های رسی عربی میان کابینت ها

    استفاده از این طرح و نقش، برای کابینت هایی به سبک کلاسیک مناسب است. توصیه میشود اگر کابینت های کلاسیک شما طرح پرکاری دارند و جزئیات زیادی در آن به نمایش گذاشته شده است، برای کاشی های بین آن ها، از طرح های ساده تر و رنگ های ملایم تری استفاده کنید، عدم انتخاب درست دراین بخش، باعث شلوغ به نظر آمدن آشپزخانه تان میشود.
    اما اگر سبک کلاسیک که در طراحی کابینتهای آشپزخانه تان استفاده کرده اید ساده است، انتخاب یک کاشی پر نقش و نگار با رنگی جذاب میان کابینت ها، آشپزخانه تان را پر انرژی تر و زیباتر میکند.

     

    ۳. استفاده از شیشه های رنگی میان کابینت ها

    استفاده از شیشه های رنگی میان کابینت ها
    استفاده از شیشه های رنگی میان کابینت ها

    شیشه های رنگی از جمله متریال هایی است که افراد بسیاری را به خود جذب کرده است. از مزایای که این متریال دارد، مقرون به صرفه بودن آن است. علاوه بر آن، میتوانید از این متریال در ابعاد دلخواه با توجه به نیازتان، استفاده کنید.
    شیشه های رنگی، یکی از پر کاربردترین متریال هایی است که برای دیوار میان کابینت ها مناسب است.
    شیشه های رنگی به دو صورت تک رنگ و طرح دار در بازار موجود است. اگر خواهان طرح مینیمال هستید، میتوانید از شیشه های تک رنگ اما در رنگ های متفاوت استفاده کنید و اگر میخواهید آشپزخانه تان از حالت سادگی خارج شود، میتوانید از شیشه های رنگی طرح دار استفاده کنید.

    4. دیوار آینه ای، دیوار بین کابینت آشپزخانه

    دیوار آینه ای، دیوار بین کابینت آشپزخانه
    دیوار آینه ای، دیوار بین کابینت آشپزخانه

    استفاده از دیوار پوش آینه ای در کنار کابینت های سفید، فضای آشپزخانه شما را بزرگ تر نشان میدهد. همچنین با قرار گرفتن این دیوار پوش میان کابینتها نور بیشتری در فضا منعکس می شود که محیط آشپزخانه تان را روشن تر می کند.
    برای اینکه آشپزخانه تان آشفته و شلوغ به نظر نیاید، پیشنهاد میکنیم لواز اضافی را داخل کابینتها قرار دهید.
    درآشپزخانه ای که در تصویر مشاهده میکنید، طراح، از کابینت های هایگلاس سفید استفاده کرده است و تنها چیزی که باعث زیبا و درخشان شدن این آشپزخانه شده، استفاده از دیوار پوش آینه ای است. همچنین با بکار بردن دستگیره های شیشه ای برای کابینت ها، هماهنگی لازم را برای اجزای آشپزخانه بوجود آورده است.

    ۶. استفاده از تکه های شیشه رنگی برای دیوار آشپزخانه

    استفاده از تکه های شیشه رنگی برای دیوار آشپزخانه
    استفاده از تکه های شیشه رنگی برای دیوار آشپزخانه

    شما می توانید با اندکی خلاقیت و یا با کمک یک هنرمند در این زمینه، تکه های شیشه رنگی را به روش های مختلف در کنار هم بچسبانید و دیوارپوشی زیبا در طرح های متنوع و دلخواه خلق کنید. مثلا از این طرح آرامش بخش با تم آبی، در میان مصالح ساده و خنثی استفاده شده تا این آشپزخانه برجسته و متمایز به نظر آید.

    ۷. ترکیب کاشی ها در دیوار آشپزخانه

    ترکیب کاشی ها در دیوار آشپزخانه
    ترکیب کاشی ها در دیوار آشپزخانه

    برای آنکه از هزینه های اضافی کم شود، میتوانید از کاشی های ارزان و گران قیمت در کنار هم استفاده کنید و ترکیبی متفاوت و متنوع در آشپزخانه تان ایجاد کنید.
    درواقع شما میتوانید از کاشی های گران قیمت برای آن بخش از آشپزخانه که نمای بیشتری دارد استفاده کنید و برای دیگر قسمت ها که کمتر دیده میشوند، کاشی های ارزان قیمت بکار ببرید به این صورت میتوانید هزینه ها را مدیریت کنید. درست مانندآشپزخانه ای که در تصویر میبینید.
    در این آشپزخانه از دو نوع کاشی برای دیوار استفاده شده است. طراح از کاشی ساده و مقرون به صرفه ای در دو طرف سطح دیوار استفاده کرده، اما با کاشی های طرح دار و گران تر، قسمتی که مربوط به قفسه میباشد را شاخص کرده است.
    شما میتوانید با تغییر طرح و رنگ متریالی که بکار میبرید بر روی نقاطی از فضای آشپزخانه تان که به نظر جالب تر است.تاکیدکنید.

    ۸. استفاده از آجر برای دیوار بین کابینت آشپزخانه

    استفاده از آجر برای دیوار بین کابینت آشپزخانه
    استفاده از آجر برای دیوار بین کابینت آشپزخانه

    اگر میخواهید آشپزخانه قدیمی خود را بازسازی کنید میتوانید از آجر های اصلی ساختمانتان بعنوان یادبودی از گذشته در دیوار آشپزخانه استفاده کنید. با این کار گریزی به گذشته زده اید و فضای جدیدتان را جذاب تر کرده اید. درواقع استفاده از آجر و ترکیب آن با سبک مدرن در طراحی آشپزخانه تان صمیمیت فضایی که دارید را بیشتر میکند. بنابراین شما به راحتی می توانید با تعبیه یک دیوار آجری ارزان ، تحولی در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کنید.
    ویژگی که آجر دارد، ارزان قیمت بودن آن و در دسترس بودن آن است.
    همچنین اجرای آسان و سریع آن باعث شده طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد.
    در تصویر بالا، در بخشی از دیوار آشپزخانه، از آجر استفاده شده است و برای تاکید شلف های کوچک دراین قسمت نصب شده است که چندین لوازم دکوری و مصرفی روی آن قرار داده شده است.
    آجر به کار برده شده در این آشپزخانه باعث شده تا فضای سرد و بی روح آن به یک فضای گرم و با انرژی تبدیل شود. چرا که برای کابینت ها از رنگ های سرد و خنثی استفاده شده است. همچنین، طراح با قرار دادن پرده های حصیری در کنار دیوار آجری فضای آشپزخانه را صمیمی تر و طبیعی تر کرده است.
    ناگفته نماند که وجود گیاهان خانگی در این آشپزخانه به تلطیف این فضا کمک شایانی کرده است.

    ۹. سنگ خام در دیوار بالای اجاق گاز آشپزخانه

    سنگ خام در دیوار بالای اجاق گاز آشپزخانه
    سنگ خام در دیوار بالای اجاق گاز آشپزخانه

    سنگ ها به شکل گیری این دیوار برای پخت و پز و تمایز آن از آشپزخانه ی تمام سفید کمک کرده اند. همچنین استفاده از این متریال طبیعی و امتداد آن به فضای بیرون، مرز بین درون و بیرون را کمتر میکند و از طرفی طبیعت را وارد آشپزخانه کرده است.
    همان طور که میبینید در این آشپزخانه، استفاده از شیشه بعنوان دیوار جدا کننده ،مانع از بسته شدن دید نشده و در عین حال محدوده آشپزخانه را مشخص کرده است. در واقع با جای گیری شیشه در این قسمت، علاوه بر ایجاد دید و منظر، نور کافی برای آشپزخانه تامین شده و رنگ سفید کابینت ها به روشنایی هر چه بیشتر این فضا کمک کرده است و از طرفی دیگر، کابینت های سفید رنگ در کنار این دیوار سنگی ، تعادل را در آشپزخانه ایجاد کرده است.
    فرم طبیعی و بی شکل سنگها و قرار گیری آن در کنار کابینت های مدرن و راست گوشه نوعی تضاد در فضا بوجود آورده است، تضاد میان نظم و بی نظمی .
    قرار گیری این دو ویژگی کنار هم، ترکیبی بی نظیر و منحصر به فرد بوجود آورده است.