• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده شهری


    1398/7/22

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد.

    به گزارش کلید اول و به نقل ازگسترش نیوز: علی قائدی افزود: بطورکلی از مجموع پروژه‌های مسکن مهر ۵۰۰ هزار واحد باقی مانده بود که پارسال وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا پایان امسال این پروژه‌ها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد.

     

    وی همچنین اظهارکرد: پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اغلب در اطراف کلانشهرها واقع و از طرفی عمده مشکل مسکن هم مربوط به کلانشهرهاست بنابراین تعیین تکلیف این پروژه‌ها می‌تواند کمک شایان توجهی به عرضه و بازار مسکن کند.

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی مهر به متقاضیان به رغم تمامی مشکلات از جمله حقوقی، تامین زیرساخت ها، خدمات روبنایی و زیر بنایی روند خیلی خوبی دارد.

    وی افزود: وزارت راه و شهرسازی روی تعهد خود محکم ایستاده تا پایان سال ۵۰۰ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر را تعیین تکلیف کند.

    قائدی ضمن اشاره به ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اظهارکرد: بر اساس این برنامه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم برای گروه‌های کم درآمد از سوی بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

    وی در ادامه گفت: شرکت بازآفرینی شهری یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است.

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: سیاست‌های کلان در حوزه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده طبق قاعده از سوی وزارتخانه پیگیری و امور اجرایی مربوط به این حوزه توسط خود همین شرکت انجام می‌شود.

    وی اظهارکرد: ارائه تسهیلات با نرخ شش درصد به زوج‌های جوان با پیش خرید واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده از سازندگان در راستای سیاست‌های وزارت و شهرسازی در حوزه مسکن است.

    قائدی در ادامه گفت: بافت‌های فرسوده از حوزه‌های بسیار سخت بخش مسکن است چون با مشکلات عدیده‌ای مواجهند.

    وی افزود: تا سال گذشته این مسائل و مشکلات باعث شده بود تحرک خاصی در حوزه بازآفرینی شهری ایجاد نشود.

    معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهارکرد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تحرک خوبی در این حوزه ایجاد شده است.

    وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته به لحاظ تامین مالی و سایر حوزه‌ها در بافت‌های فرسوده عملکردامسال نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه تر باشد.

    قائدی افزود: زمین‌ها در بافت‌های فرسوده متعلق به مردم است و خود خانوارها باید در قالب‌های مختلف مشارکت کنند و نقش دولت در این بافت‌ها بیشتر تسهیل گری و ارائه تسهیلات است.

    منبع: تسنیم