• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ساخت یک گلخانه کوچک و با تراوت


    1398/1/16

    دکوراسیون داخلی

     ساخت گلخانه کوچک با استفاده از قاب عکس:

    در مرحله اول شما برای ساخت گلخانه با قاب عکس به ۸ قاب عکس نیاز دارید. اندازه قاب عکس ها به این ترتیب است: چهار قاب عکس ۱۲٫۵ × ۱۷٫۵ سانتی متر ، دو قاب عکس ۲۰ × ۲۵ سانتی متر، دو قاب ۲۷٫۵ × ۳۵ سانتی متر. قاب عکس ها را با یک دستمال پاک کنید تا گرد و غباری روی آن ها نباشد.

    گلخانه

    ۲- ابتدا باید بدنه اصلی گلخانه را بسازید. قاب های با اندازه ۲۰ × ۲۵ و قاب های ۲۷٫۵ × ۳۵ را کنار هم قرار دهید به طوری که ضلع ۲۵ و ۲۷٫۵ سانتی متر در کنار هم قرار بگیرند. یک سوراخ کوچک در لبه داخلی قاب بزرگتر و لبه قاب کوچکتر با دریل ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک پیچ به اندازه سوراخ قاب ها را به هم وصل کنید. به وصل کردن قاب ها ادامه دهید تا بدنه اصلی تشکیل شود.

    گلخانه1

    ۳- در این مرحله باید سقف گلخانه را با وصل کردن چهار قاب کوچکتر درست کنید. آن ها را به صورت دوتایی به هم وصل کنید و بعد با آن ها یک مثلث برای سقف تشکیل دهید. آن ها را با لولا به هم وصل کنید تا زمانی که می خواهید به گیاهان آب دهید بتوانید آن را باز کنید. دو قاب با اندازه ۲۰ × ۲۵ را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که دو ضلع کوچکتر در کنار هم قرار بگیرند سپس آن ها را به هم وصل کنید. این کار را برای دو قاب دیگر هم انجام دهید. قاب های به هم وصل شده را با یک زاویه ۹۰ درجه در امتداد لبه بلندتر در کنار هم قرار دهید.

    گلخانه4

    ۴- حال می توانید سقف گلخانه را روی بدنه اصلی قرار دهید به گونه ای که بتوانید به داخل گلخانه دسترسی داشته باشید. سقف را به قسمتی از بدنه که مقداری بلندتر از ضلع کناری بود متصل کنید.

    گلخانه5

    ۵ – در قسمت پایانی، بدنه گلخانه را رنگ کنید و دوباره شیشه ها را در قاب قرار دهید. بعد از این کار گیاهان خود را در گلخانه قرار دهید. برای رنگ بدنه از رنگ چوب استفاده کنید. شیشه ها را از داخل گلخانه به قاب ها متصل کنید و از چسب حرارتی برای چسباندن آن ها استفاده کنید. می توانید به جای شیشه از پلاستیک هم استفاده کنید.

    گلخانه6

    ساخت کف و داخل گلخانه با موادی ساده اما اصولی :

    حال که بدنه گلخانه خود را ساختید نوبت به داخل گلخانه می رسد که باید برای کف گلخانه هم چاره اندیشید. در ادامه مواد لازم برای آماده سازی بستر گلخانه را معرفی نموده ایم :

    1- خرده سنگ: با به کار گیری مقداری خرده سنگ یک سیستم زهکشی ایجاد می کنیم. این سیستم، آبی را که به گیاهان می دهید نگه داری می کند . در این صورت ریشه گیاهان به آب دسترسی دارند بدون اینکه دچار پوسیدگی گردند.

    2- زغال چوب: با استفاده از مقداری زغال چوب می توان کاری کرد که یک فیلتر طبیعی ایجاد شود . این فلتر ریشه گیاه را تمیز و سرحال نگه می دارد.

    3- خاک گلدان: گیاهان منطقه گرمسیری به خاک گلدان معمولی نیاز دارند. اما کاکتوسها احتیاج به خاکی مخصوص به خود دارند.

    نحوه ساخت:

    در آغاز با استفاده از مقداری خرده سنگ کف گلخانه را می پوشانیم تا بستر گلخانه ایجاد شود.

    روی خرده سنگها یک لایه از جنس زغال چوب پهن می کنیم تا نقش فیلتر طبیعی را بازی کند.

    می توان برای تزئین کردن اطراف گلخانه از ماسه ها و شن های رنگی استفاده کرد و شکل زیبایی به آن بخشید.

    یک لایه خاک به لایه های قبلی اضافه می کنیم. این لایه نقش جبه و پوسته گلخانه را ایفا خواهد کرد.

    در نهایت برای لایه آخر ، گیاهان و خزه های زنده را به گلخانه خود اضافه می کنیم. می توان از ۳ یا ۴ نوع گیاه یا خزه زنده استفاه کرد . افزودن خزه های زنده باعث شده که گلخانه کوچک شما ظاهری جنگلی به خود بگیرید و بیشتر شکل طبیعت وحشی را داشته باشد. این خزه ها را می توان بی واسطه روی سطح خارجی گلخانه قرار داده و نیازی به کاشتن آنها نیست.

    منبع : سایت هنر فردی