• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    کارت اعتباری وزارت راه و شهرسازی برای مهار قیمت مسکن


    1397/10/3

    سازندگان و شرکت های خدمات ساختمانی کارت اعتباری وزارت دریافت می کنند.

    کلیداول به نقل از گزارش کارگر آنلاین ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک :

    "برای طرح اجرای ساخت 400 هزار مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی یک طرح مکمل به نام کارت اعتباری مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی تهیه شده است. یعنی ایجاد یک بازار تعهدی و نقدی که ما بتوانیم پول را به تولید کننده مصالح ساختمانی و عرضه کننده خدمات فنی مهندسی پرداخت کنیم."

    وی افزود: مذاکرات این اقدام صورت گرفته و تفاهم نامه آن تا دو هفته آینده با بانک عامل مبادله خواهد شد و این کمک می‌کند تا ما بتوانیم قدرت خرید را افزایش دهیم و قیمت تمام شده مسکن را بتوانیم تا حدودی مهار کنیم.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این اقدام نه اینکه بخواهیم قیمت تمام شده مسکن را کنترل کنیم، بلکه می‌خواهیم آن را مهار کنیم، چرا که قیمت تمام شده مسکن متاثر از سهم موارد مشخصی است. بنابراین باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که منابع مالی در چرخه اثرپذیری خود قرار گیرد و آثار تورمی در اقتصاد نداشته باشد.

    اسلامی گفت: پس این اقدام که در حال انجام آن هستیم ایجاد یک بازار تعهدی برای مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی است که این برای اولین بار با این کیفیت در کشور در حال رخ دادن است و بسیار کمک خواهد کرد که نقدینگی در جریان تولید و اشتغال بازار مسکن به خدمت گرفته شود.

    وی در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: بحث ضرورت افزایش وام مسکن این روزها مطرح است، اما ما به این جمع‌بندی نرسیدیم که باید این کار صورت گیرد چون مطمئن هستیم، تاثیرات منفی برای متقاضیان و جامعه هدف خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین این افزایش سقف وام مسکن در دستور کار نیست و آثار مخرب این افزایش سقف وام بیشتر از سازندگی آن است.

    منبع شهر خبر