• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    برخی بدون داشتن قرارداد در واحدهای مسکن مهر مستقر شده‌اند


    1397/10/2

    اسلامی:

    به گزارش کلیداول به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی شب گذشته در برنامه زنده «نگاه یک» شبکه اول سیما درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن اظهار داشت: به طور طبیعی حداقل سالانه باید ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تهیه و آماده عرضه کنیم. این اقدام می تواند به تقاضای سالانه مسکن پاسخ درستی دهد و به عنوان راهبرد اساسی باید به آن پایبند باشیم اما متاثر از شرایط دخالت های موجود، مسکن هایی ایجاد شده که نمی تواند پاسخگوی تقاضای فعلی باشد زیرا این مسکن ها گران قیمتند.

    او ادامه داد: دوره جدید وزارت راه و شهرسازی حدود ۲ هفته قبل آغاز و ایجاد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در ۳ تألیف رسما اعلام و به سازمان های مربوط اعلام شد.

    تالیف اول؛ احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری که باید در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد گردد

    اسلامی افزود: برای مسکن مهر پردیس با شرکت پیمانکاری قراردادی برای محوطه سازی منعقد و با شرکتی به دلیل نبود آسانسور در برخی بلوک های مسکن مهر پردیس برای تجهیز این بلوک ها به آسانسور تفاهمنامه ای امضا شده است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: واحدهای آماده ای در طرح مسکن مهر پردیس وجود دارد که به دلیل نبود تأسیسات زیربنایی و انشعابات قابل بهره برداری نیست.

    وی افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ ماهانه واحدهایی از مسکن مهر تکمیل و به مردم واگذار می شود.

    اسلامی گفت: مردم باید بپذیرند بدون مشارکت آنان نمی توان طرح های مسکن مهر را تکمیل کرد و اگر کسی زمانی پولی را واریز کرده است نباید توقع داشته باشد ما با همان قیمت خانه را بدهیم.

    وی افزود: تعدادی واحد مسکن مهر داریم که افراد بدون قرارداد و انجام تعهداتشان و پرداخت نکردن اقساطشان در آنها مستقر شده اند.