• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    موسوی لارگانی: دست دلالان از بازار فولاد باید کوتاه شود


    1397/8/21

    خبر اقتصادی

    موسوی لارگانی: دست دلالان از بازار فولاد باید کوتاه شود

    به گزارش کلیداول به نقل از تسنیم : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست دلالان از بازار فولاد باید کوتاه شود گفت: مشکلاتی که اکنون در حوزه فولاد وجود دارد مربوط به عملکرد دلال‌ها و واسطه‌ها است که این مشکلات باید برطرف شود.

    حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: فولاد از جمله صنایع بزرگ کشور محسوب می‌شود که برای رونق اقتصاد و صادرات غیرنفتی و اشتغال جایگاه موثری دارد.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توسط فولاد مبارکه اقداماتی انجام شده از جمله تولید 7.2 میلیون تن محصولات فولادی و شروع استفاده از پساب به جای آب، افزود: مدیران جدید این کارخانه باید تلاش کنند برای رونق بیشتر، فرصتی که در اختیار کشور وجود دارد را تقویت کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در عرضه محصولات فولاد یا هر تولیدکننده دیگری از جمله ذوب آهن نباید استثنا قائل شویم، به عنوان مثال گفته نشود که افرادی فقط می‌توانند از بورس خریداری کنند که یک میلیون تن یا 200 هزار تن خرید کنند.

    وی ادامه داد: باید زمینه را فراهم کرد تا تولید کنندگان واقعی زیردستی به اندازه نیازشان خریداری کنند، مشکلاتی که اکنون در حوزه فولاد وجود دارد مربوط به عملکرد دلال‌ها و واسطه‌هاست که این مشکلات باید برطرف شود.

    موسوی لارگانی بیان کرد: تولیدکننده خُرد، لوله و پروفیل تولید می‌کند و در بورس عرضه می‌شود، درب و پنجره سازی که مصرف کننده لوله و پروفیل است اگر نتواند به اندازه نیاز خود خرید کرده و از واسطه‌ها خریداری کند رانت و ویژه خواری شکل می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه ضربه اساسی این شرایط به مردم و مصرف کننده وارد می‌شود، افزود: به عنوان مثال در بورس، ورق توسط فولاد 2500 تومان عرضه می‌شود اما زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد 5 هزار تومان قیمت دارد، بنابراین دست دلالان از بازار فولاد باید کوتاه شود.

    رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه فولاد مبارکه هزاران میلیارد تومان هزینه کرده تا این مجتمع سرپا شده و شکل گرفته است، گفت: سودی که این مجتمع دریافت می‌کند درصد کمی است و دو برابر آن را واسطه‌ها دریافت می‌کنند، بنابراین باید زمینه را فراهم کنیم که دست واسطه‌ها قطع شده و مصرف کننده واقعی بتواند از تولیدات استفاده کند، اگر اینگونه شود بسیاری از گرانی‌ها از بین می‌رود.

    وی درباره وظایف مدیریت جدید شرکت فولاد مبارکه، بیان کرد: مدیری که همواره به دنبال انتقاد باشد نشان می‌دهد که مدیر توانمندی نیست، دولت 4 سال تمام، حتی هفته گذشته و در جلسه رأی اعتماد به وزرا، باز هم گریزی به عملکرد دولت قبلی زد، این موضوع برای مردم قابل پذیرش نیست.

    انتهای پیام /