• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    موج جدید افزایش قیمت طلا و سکه در راه است/ شکست حباب قیمت واقعیت ندارد


    1397/6/22

    خبر اقتصادی

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان طلا و جواهر کشور گفت: براساس پیش بینى هاى صورت گرفته قیمت طلا و سکه طى روز و ماه هاى آینده بنا به دلایل مختلف روند افزایشى را در پیش خواهند گرفت.

     

    به گزارش کلیداول به نقل از ایسکانیوز: عبادالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان طلا و جواهر کشور درباره تأثیر اعمال مالیات بر خرید سکه بر بازار طلا و سکه گفت: اداره امور مالیات کشور به دنبال ایجاد مالیات بر سرمایه است، اکنون مالیات بر سرمایه افرادی که در حال خریدوفروش سکه هستند و تعدادی سکه را خریداری کرده‌اند اعلام شده است.

    او در ادامه بیان کرد: تعداد یک هزار سکه به بالا ۳۵ درصد مالیات و ۲۵ سکه به بالا مالیات بر درآمد و نقل‌وانتقال به آن‌ها تعلق می‌گیرد همچنین خرید تعداد کمتر از ۲۵ سکه از مالیات معاف هستند.

    محمدولی افزود: اعمال مالیات بر خرید سکه اقدام طبیعی است و با مشکلی همراه نمی‌شود اما بهتر است تا زمان اجرای آن اعلام شود زیرا قیمت در بازار با توجه به اعلام اعمال مالیات خودبه‌خود با افزایش همراه می‌شود.

    به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان طلا و جواهر کشور، تصور کنید قیمت کنونی سکه در بازار چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است درصورتی‌که قرار باشد مالیات به آن تعلق گیرد به‌طور حتم قیمت‌ها روند صعودی را در پیش می‌گیرند و به بیش از نرخ اعلام شده خواهد رسید.

    او گفت: ما امیدوار هستیم که با اعمال مالیات بر خرید سکه قیمت‌ها با نرخ کنونی مورد معامله قرار گیرند و بیش از این افزایش نیابد چراکه بازار با بحران همراه مواجه خواهد شد.

    محمدولی وضعیت بازار طلا و سکه طی روزهای آینده را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قیمت طلا و سکه طی روز و ماه‌های آینده بنا به دلایل مختلف روند افزایشی را در پیش خواهند گرفت و می‌توان گفت که موج جدید افزایش قیمت در راه است اما نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان این افزایش قیمت ارائه داد.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان طلا و جواهر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه عده‌ای اعلام کرده‌اند با اعمال مالیات بر خرید ضمن کاهش قیمت سکه حباب قیمت شکسته می‌شود، گفت: براساس شواهد موجود چنین چیزی واقعیت ندارد و نمی‌توان گفت که مالیات بر خرید سکه باعث شکستن حباب قیمت و کاهش نرخ سکه می‌شود بلکه برعکس به‌طور حتم قیمت‌ها افزایشی خواهند شد.

    او در پایان نظر خود نسبت خود عملکرد همتی، رئیس بانک مرکزی و سرپرست جدید وزارت اقتصاد و دارایی و تأثیر این تغییر بر بازار طلا و سکه را این‌گونه بیان کرد: هر مدیر جدیدی که روی کار می‌آید دارای ایده و تفکرات جدیدی است که در بلندمدت و میان‌مدت می‌توان تأثیر آن‌ها را در بازار دید و نمی‌توان انتظار تغییر یک‌شبه بازار را از مسئول جدید داشت بلکه طی سه ماه آینده می‌توان شاهد تغییرات ایجادشده در بازار بود.

    انتهای پیام/