• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    ۱۲ سازه غیرمجاز در ساحل کارون تخریب می‌شود


    1397/5/8

    حکم تخریب ۱۲ سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز توسط مقامات قضایی صادر شده است


    ۱۲ سازه غیرمجاز در ساحل کارون تخریب می‌شود
    .
    معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: حکم تخریب ۱۲ سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز توسط مقامات قضایی صادر شده است.
    .
    به گزارش کلیداول به نقل از اهواز۱۴۰۰؛ مصطفی شبه اظهار کرد: این سازه ها شامل منازل مسکونی، سرویس های بهداشتی، وسایل بازی، سینمای سه بعدی، و رستوران است که به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده است.
    .
    وی افزود: ۲ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز شامل سرویس های بهداشتی پارک قوری و رستوران شناور در منطقه کیانپارس در ابتدای امسال تخریب شده است.
    .
    شبه اظهار داشت: حکم تخریب از سوی دادستان اهواز صادر شده اما به درخواست وی تخریب مابقی سازه ها تا اطلاع ثانوی فعلا متوقف شده است.
    .
    وی همچنین درباره مجتمع های گردشگری ساخته شده در بستر رودخانه کارون در اهواز گفت: این مجتمع ها بدون مجوز از سازمان آب و برق ساخته شده اند که شکایتی در این زمینه به مقامات قضایی ارائه شده اما این شکایت مسکوت مانده است.
    .
    شبه با انتقاد از اقدامات مخرب برخی دستگاه ها در حریم و بستر کارون، اضافه کرد: برای ساخت پل کابلی و تعریض پل سوم خاکریزی هایی در رودخانه انجام شده بود که بعد از اتمام طرح ها شهرداری اقدام به برداشت آن نکرد و در این زمینه نیز طرح شکایت شده است.
    .
    شبه در ادامه گفت: سازمان آب و برق با طرح ساخت پل روی رودخانه موافقت کرده اما ابلاغیه کارگروه گردشگری منابع آب درباره ساخت برج در رودخانه کارون هنوز به سازمان آب و برق اعلام نشده است و از نظر آنها در این باره اطلاعی نداریم.
    .
    ساخت سه رستوران و یک کافه تریا در بستر رودخانه تحت عنوان طرح های گردشگری آبی از سال ۹۳ آغاز شد. طرح برج ۱۱۰ متری و دومین پل طبیعت نیز پارسال آغاز شده است.
    .
    این طرح ها که فاقد مجوزهای لازم هستند واکنش های بسیاری در میان فعالان محیط زیست داشته اند.

     

    انتهای پیام/

     

    عکاس : نامعلوم