• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    آپارتمان بخریم یا خانه ویلایی


    1396/12/16

    سرمایه گذاری ملکی

    دو نوع از افراد وجود دارند، کسانی که ترجیح می دهند در یک آپارتمان زندگی کنند و کسانی که دوست دارند در یک خانه زندگی کنند. کدام گزینه بهتر است آپارتمان بخریم یا خانه ؟ هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. این موضوع به بسیاری از عوامل مختلف بستگی دارد،برای فهمیدن اینکه آپارتمان  بخریم یا خانه ، شما باید هر کدام را تجزیه و تحلیل کنید.

    جوانب مثبت و منفی زندگی در آپارتمان

    بزرگترین مشکل در خرید آپارتمان این است که، اغلب اوقات، آپارتمان خریداری شده به میزان قابل توجهی کوچکتر از خانه هستنداما این نباید یک عقب نشینی باشدیاد بگیرید چگونه بیشتر از فضای مفید خود استفاده کنیدیافتن راه هایی برای صرفه جویی در فضای اتاق ها با مبلمان و نحوه نقاشی دیوار ها و رنگ بندی آن می تواند فضای شما را دلنشین تر بکند.

    اما متراژ آپارتمان در مقایسه با محل انتخابی ، عامل کم اهمیتی است. اگر شما می خواهید در یک آپارتمان زندگی کنید، محلی بهتر نسبت به کسانی که خرید خانه را ترجیح می دهند پیدا خواهید کرد. بنابراین زمان را از دست ندهید و مکان بسیار خوب و شایسته خود را انتخاب کنید، از آنجا که، مسلماٌ، شما می توانید.

    در یک آپارتمان، شما توسط همسایگان احاطه شده و ممکن است رفتار همه آنها دوستانه نباشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید رابطه خوبی با همسایگان خود داشته باشید. شما به آنها احترام می گذارید و به شما احترام می گذارند.

    به نظر می رسد که آپارتمان ها از نظر امنیت بهتر باشند. برخی از ساختمان های آپارتمانی دارای محافظان امنیتی هستند و بسیاری از آنها درب ورودی امن دارند که تنها با کد یا کارت باز می شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که یک دزد بالقوه بدون توجه به همسایگان بسیاری که  در اطراف شما هستند وجود داشته باشد.

    دوستداران حیوانات خانگی در آپارتمان سخت می توانند زندگی کننداگر شما یک سگ را می خواهید در آپارتمان نگه دارید، در چنین محیطی سخت می توانید زندگی کنید.گربه ها و انواع دیگر حیوانات کوچک نمی توانند این موضوع را درک کنند بنابر این شما هستید که باید همسایگان خود را درک کنید و تعیین کنید که آپارتمان بخریم یا خانه.

    جوانب مثبت و منفی زندگی در یک خانه

    خانه ها برای کسانی که به طور منظم دور هم نشینی زیاد را دوست دارند، بهتر است، هیچ شکی در مورد آن وجود نداردسرگرمی دوستان شما و فرزندان شما بسیار لذت بخش تر از زمانی است که شما در یک آپارتمان بدون حیاط بزرگ،چندین اتاق خواب و مقدار زیادی فضای بزرگ زندگی  می کنید.

    اما یک محل بزرگ نیز به معنای نگهداری اضافی استفکر کنید که چگونه آپارتمان کوچک را در مقایسه با یک خانه بزرگ تمیز کنید.شما تعداد زیادی از پنجره ها را تمیز خواهید کرد، فضای بیشتری را تمیز می کنید و همچنین باید در مورد فضاهای بیرونی نگران باشید.

    خانه ها معمولاٌ فاقد فضاهای پارک یا گاراژ می باشند مخصوصاٌ برخی از خانه های جنوبی. و همانطور که می دانید، پیدا کردن یک فضای پارک برای خودرو خود در کنار یک مجتمع آپارتمانی شلوغ ممکن است گاهی اوقات یک مأموریت غیرممکن باشد.

    وقتی در خانه زندگی می کنید، آزادی بیشتری خواهید داشت و حریم خصوصی بیشتری خواهید داشت. هیچ همسایه ای به خود زحمت نمی دهد و چشمان کنجکاو شما را پیمایش نمی کنند.

    خانه ها خیلی مرطوب تر از آپارتمان ها هستنداگر درختان در اطراف خانه شما وجود دارد،بهتر استحتی در زمستان ممکن است نیاز به تهویه هوا داشته باشید.

    در نتیجه، همه بستگی به شیوه زندگی و علایق شخصی ما دارد که آپارتمان بخریم یا خانه؟ به نظر می رسد اشتباه است که گزینه ای را به غیر از مورد دلخواه به طور کلی جایگزین کنید.

    منبع: سایت مباشر