• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    معرفی منطقه باهنر اهواز


    1396/12/16

    محله باهنر

    الگو:منطقه باهنر اهواز شهرک شهید باهنر دارای ۷ منطقه وهر منطقه دارای ۵ الی ۶ خیابان می‌باشد. و در سال ۱۳۶۱ اولین ساکنان در آن سکنا گزیدند. این شهرک که به شهرک فرهنگیان نیز شهرت دارد توسط تعاونی مسکن فرهنگیان اهواز احداث و تحویل پرسنل گردید. و به مرور زمان ساکنان اصلی (فرهنگیان) خانه‌های خود را واگذار کردند

     

    آرام‌ترین منطقه در بین این ۷ منطقه منطقه ۱ می‌باشد.در منطقه ۱ تمامی خانه‌ها دو خوابه می‌باشند و هر خانه حدود ۲۰۰ متر مساحت دارد. منطقههای ۲-۳-۵-۶و۷ دارای خانه‌های ۳ خوابه به مساحت ۳۲۰ متر می‌باشند. در سالهای اخیر با بالا رفتن قیمت زمین بعضی از ساکنین اقدام به تخریب خانه‌های ویلایی نموده و آپارتمان سازی در این کوی نیز مانند سایر مناطق اهواز رونق گرفته‌است. به علت نزدیکی به شرکت صنایع فولاد هوای این منطقه از شهر به نسبت از سایر مناطق آلوده تر است به طوریکه گاهی اوقات براده‌های آهن و ذرات گوگرد به صورت گرد سیاهی در حیاط منازل به راحتی قابل رویت است.

     

    خانه‌های این منطقه بسیار محکم و در مقابل زلزله‌ای به قدرت ۸ ریشتر نیز مقاوم می‌باشند. در ساخت این خانه‌ها از بتن مسلح و شبکه‌های بافته میل گرد استفاده شده‌است که تمام خانه‌های یک بلوک که معمولاً ۱۵ خانه به هم چسبیده‌است به صورت شبکه‌های از بافت میل گرد به هم متصل هستند. وجود دیوارهای بتنی علی رغم اینکه باعث استحکام خانه‌ها شده‌است اما در برابر گرما و سرما عایق نبوده و این خانه‌ها در تابستان بسیار گرم می‌باشند. این محله علی رغم وسعت نسبتا زیاد بازارچه متمرکزی ندارد و در هر خیابان چند مغازه وجود دارد و مردم برای تهیه اغلب نیازهای خود به جز میوه و مواد غذایی ناچار به مراجعه به بازارهای اصلی شهر می‌باشند.

     

    در این محله تعدادی مدرسه دولتی و چندین مدرسه غیر انتفاعی وجود دارد. امکانات ورزشی مناسبی نداردو یک کتابخانه در منطقه ۷ وجود دارد. این منطقه از چند کوی تشکیل شده که عبارتند از صددستگاه کوی شهروند و صددستگاه کوی ترابری و صددستگاه کوی ایثار و کوی باهنر و کوی فولاد شهر است و تشکیل شده از سه پارک کوچک عبارتند از پارک مجموعه باهنر و پارک رشد فولاد شهر و پارک کوی ایثار میباشد. و دارای شش فضای سبز کوچک در این منطقه است و دارای یک مجموعه اسب سواری در کوی ایثار است و همچنین یک مجموعه ورزشی در کوی فولاد شهر است.

     

    در باهنر مراکز خرید در بلوار معلم واقع است ، که از ابتدا تا انتهای این بلوار قرار دارند .

    مرکز خردی باهنر - اهواز باهنر - محله شهید باهنر اهواز

    همچنین پارکها و فضاهای سبز با طراحی های منحصر به فردی در این محله قرار دارد

    پارک رشد باهنر - اهواز محله شهید باهنر پارک رشد - کلیداول

     

    مشاهده ملک های فروش باهنر

     

    مشاهده ملک های رهن و اجاره باهنر