• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    پیش بینی وضعیت صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۷


    1396/12/12

    اجرای برنامه بازآفرینی شهری صدور پروانه های ساختمانی را افزایش داد

    عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه روند صدور پروانه های ساختمانی در سال ۹۷ افزایش می یابد، گفت: در سال جاری نیز با توجه به اجرای برنامه بازآفرینی شهری به طور حتم آمار صدور پروانه های ساختمانی بیشتر خواهد شد.

     

    کلید اول به نقل از سایت خبرگزاری خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص رشد صدور پروانه های ساختمانی در سال جاری، گفت: به صورت طبیعی هر ساله باید نسبت به سال قبل رشد ساخت و ساز و تولید مسکن و همچنین ارتقا شاخص هایی همچون صدور پروانه ساختمانی به گونه ای که در بازار نقل و انتقالات خود را نشان دهد داشته باشیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد جمعیت متقاضی مسکن و یا افرادی که نیاز به تبدیل واحد مسکونی خود دارند دو عامل مهم افزایش ساخت و ساز در کشور است، افزود: همزمان با افزایش ساخت و سازها رشد صدور پروانه های ساختمانی نیز رخ می دهد.

    بیشترین آمار صدور پروانه های ساختمانی در ساختمان های متراژ متوسط است

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یک میانگینی از ساخت و سازها مسکن به ویژه در متراژه های متوسط آمار صدور پروانه های ساختمانی متفاوتی به نسبت سایر متراژها دارد، تصریح کرد: با توجه به تقاضای بیشتر افراد نسبت به ساخت مسکن در این متراژها به طور حتم صدور پروانه های ساختمانی نیز در این حوزه بیشتر است.

    وی با بیان اینکه روند صدور پروانه های ساختمانی در سال 97 افزایش می یابد، گفت: در سال جاری نیز با توجه به اجرای برنامه بازآفرینی شهری به طور حتم آمار صدور پروانه های ساختمانی بیشتر خواهد شد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برنامه دولت برای بازآفرینی شهری تاثیر خود را در شاخص های مرتبط با بخش مسکن می گذارد، افزود: نکته مهم در این رابطه این است که برخی برنامه های دولت در بحث ساخت و ساز در برخی شهرها حالت ویژه ای داشته و به عبارتی برنامه ای در یک شهر گیرایی بالاتری دارد از این رو ساخت و ساز و صدور پروانه ها در آن منطقه بیشتر می شود.

    تهران نباید ملاک بررسی تعداد صدور پروانه های ساختمانی باشد

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه در خصوص اظهارنظر درباره تعداد صدور پروانه های ساختمانی نباید کلانشهری مانند تهران را ملاک کشور قرار داد، گفت: کلانشهرها در مراکزاستان ها دارای شاخص های متفاوتی هستند از این رو تعداد صدور پروانه های ساختمانی نیز در آن ها متفاوت است.

    وی با بیان اینکه متناسب با برنامه هایی که دولت ارایه می کند صدور پروانه های ساختمانی در کشور تغییر می کند، تصریح کرد: در سال 96 به صورت طبیعی رشد قیمت در اجاره ها و مسکن داشته ایم این رشد در جاهای مختلف متفاوت اعلام شده از این رو در شاخص های مرتبط با مسکن نیز همین حالت متصور است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طبق آمارهای ارایه شده از سوی مراجع صدور پروانه از جمله شهرداری و سازمان های نظام مهندسی رشد این موضوع مشهود است، گفت: اینکه چه میزان رشد صدور پروانه های ساختمانی در رشد ساخت و سازها موثر بوده نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق با لحاظ وضعیت بازار نقل و انتقال است.