• خرید و فروش
  • رهن و اجـاره

  • اهواز

    معرفی منطقه کیانپارس اهواز


    1396/8/27

    کیانپارس

    کیانپارس محله ای تقریباْ اعیان نشین است که در غرب اهواز قرار دارد. بخش هایی از این محله از به ویژه خیابان های ایدون و خرداد از قدیم پولدار نشین بوده و خانه های بسیار مجللی در آن قرارداشت که به تدریج تبدیل به آپارتمان شده اند.بخش های جدید در شرق کیانپارس حد فاصل خیابان های ۱۳ تا ۱۸ شرقی ساکنانی با درآمد مالی متوسط دارد.

    کیانپارس از شرق به رودخانه ی کارون و بلوار ساحلي ، از غرب به كيان آباد و خط آهن ، از شمال به كمربندي سابق اهواز و نمايشگاه بين المللي  و از جنوب به امانيه منتهي مي شود.زمين هاي اين محله متعلق به فردي زرتشتي به نام فريدون كياني بود.به همين روي كيانپارس نام گرفت.

         كيانپارس محله اي بسيار زنده و پوياست.وجود مراكز متعدد خريد ، رستوران ها و فست فودهاي متعدد ، پزشكان متخصص و فوق متخصص ، كيانپارس را مكاني مناسب براي زندگي قرارداده است.در ۲ سال اخير با توجه به انسداد خيابان نادري ، توجه اهوازي ها به كيانپارس جلب شده و يكي ار عوارض آن افزايش ترافيك اين منطقه است.

    نمایی از پل سفید و پارک ساحلیپل کیانپارس متصل کننده کیانپارس و محله عامری اهواز

    تقسیمات

    محلهٔ کیانپارس، دارای سه بخش بوده، که این بخش‌ها، توسط ۳ میدان، تفکیک می‌شوند. منطقه ی بعد از میدان گردشگر (فلکه سوم )دارای ۴۰ خیابان اصلی، در قالب ۲۰ خیابان شرقی و ۲۰ خیابان غربی می‌باشد. خیابان‌های شرقی؛ سمت رودخانه کارون بوده و خیابان‌های غربی؛ هم‌جوار منطقه کیان‌آباد می‌باشند.در مجموع از نظر ساکنان این منطقه خیابان های غربی بهتر از خیابان های شرقی ارزیابی می شوند.

    بلوار اصلی کیانپارس؛ چمران نام دارد، که به بلوار مدرس، منتهی می‌شود. خیابان‌های شرقی و غربی کیانپارس، در دو طرف بلوار چمران واقع شده‌اند.

    مدارس

    در اهواز مدارس زیاد و متنوعی از قدیم وجود داشته که هنوز هم فعالیت میکنند اما قدیمی ترین مهد کودک و مدارس یا دبیرستان ها به شرح زیر است که همه دوستان خوزستانی از آنها خاطره نیک به یاد دارند. مهد کودک کوشک مخصوص اهواز که متاسفانه اطلاعات کمی از آن وجود دارد که محل آن واقع در کیانپارس نبش خیابان سروش بود. دبستان مخصوص که بعد ها به نام دبستان نجات الهی تغیر نام داد و محل آن واقع در کیانپارس نبش خیابان سروش روبروی مهد کودک ذکر شده قرار داشت. مدرسه راهنمایی آزادی پسرانه خیابان 8 و 9 غربی کیانپارس مدرسه ابتدایی معرفت دخترانه واقع در کیانپارس خیابان میهن غربی مدرسه راهنمایی دخترانه گلچهره واقع در در کیانپارس خبایان میهن غربی دبیرستان دخترانه نظام وفا واقع در محله باغ معین خیابان 24 متری. دبیرستان پسرانه شهدا واقع در امانیه. دبیرستان شاهپور قدیمی ترین دبیرستان اهواز در محله شاهپور اهواز دبیرستان دکتر شریعتی 24 متری هنرستان فنی شورآب واقع در امانیه روبروی ورزشگاه تختی و اولین دبیرستان غیرانتفاعی پسرانه اهواز به نام ابو علی سینا واقع در باغ معین اهواز که در سال 1371 تاسیس گردید.

    دبیرستان پاسارگاد

    از مدارس مشهور این منطقه، دبیرستان پاسارگاد است، که پیش از انقلاب، مدرسه آمریکاییان بوده‌است و پس از انقلاب، با نام دبیرستان کاشانی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    همچنین مراکز دخترانه و پسرانه فرزانگان (تیزهوشان) نیز، در خیابان ۲۰ غربی واقع شده است، که می‌توان گفت که این دو دبیرستان، بهترین مدارس در سطح استان خوزستان می‌باشند. از دیگر مدارس این منطقه، می‌توان به دبیرستان ابراهیمی (پسرانه) و شایستگان (دخترانه) اشاره نمود و همچنین مجتمع آموزشی فرهنگی از دبستان تا پیش داشنگاهی پسرانه و دخترانه صالحین.

    پارک‌ها

    منطقه کیانپارس اهواز، پارکی به نام گلچهره دارد، که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شد. مساحت پارک ۴٬۰۰۰ مترمربع است و محل آن، خیابان ۱۸ غربی است و پارکی دیگر نیز، به نام کوثر دارد، که در سال ۱۳۷۲ احداث شد و مساحت کل آن ۱۲٬۴۰۰ مترمربع بوده، که در مجاورت فلکه اول کیانپارس واقع شده است.

    انتهای خیابان‌های شرقی کیانپارس، به بلواری در کنار رودخانه کارون، منتهی می‌شوند، که بلوار ساحلی نام دارد. بلوار ساحلی کیانپارس، به ۲ بخش “جاده ساحلی” و “پارک دولت” تقسیم می‌شود. این بلوار، تقریبأ به موازات بلوار چمران (بلوار اصلی کیانپارس) واقع شده است و در دو طرف آن، چندین پارک، مرکز تفریحی قرار گرفته است. این بلوار، به پل هفتم اهواز، ختم می‌شود. در کنارهٔ جنوبی پل هفتم نیز رستوران ونیز قرار دارد. سایر پارک‌های کیانپارس عبارتند از: پارک ۱۱ (یا پارک رضا) واقع در انتهای خیابان ۱۱ شرقی و پارک نرگس، در خیابان الهام غربی.

    مراکز خرید

    قیمت ملک در کیانپارس، از دو جنبهٔ مسکونی و تجاری به نسبت دیگر نقاط اهواز، بالاتر می‌باشد.

    بازار مرو

    یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید، یا پاساژهای کیانپارس، که در انتهای آن قرار دارد، بازار مرو می‌باشد. بازار مرو، روبروی خیابان ۲۰ غربی و در بخش شرقی کیانپارس واقع شده است. قسمت شرقی کیانپارس، از نظر تجاری و قسمت غربی آن، بیش‌تر از جنبهٔ مسکونی مورد توجه‌است.

    بازار مرو کیانپارس - کلیداول - بستنی فروشی قدیمی کیانپارس

    بازار مرکزی کیانپارس

    بازار مرکزی کیانپارس یکی از اولین مراکز خرید کیانپارس می‌باشد. این ساختمان، بین خیابان 3 و 4 شرقی واقع شده است.

    مرکز خرید برج کیانپارس

    مرکز خرید برج کیانپارس، واقع در نبش خیابان ۱۴ غربی، یکی از مراکز خرید اهواز است، که در سال ۱۳۸۱ افتتاح گردید. کیانپارس بهترین منطقهٔ مسکونی و حتی تجاری اهواز است.

    پاساژ آسمانه

    پاساژ آسمانه، یکی از مراکز خرید کیانپارس است، که بین خیابان‌های ۷ و ۸ شرقی و دقیقا نبش خیلبان ۸ شرقی قرار گرفته است. مرکز خرید آسمانه، در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد. این مرکز خرید بزرگترین دستگاه خنک‌کننده در شهر اهواز را دارا می‌باشد.

    پل طبیعت

    از جمله قسمتهای دیدنی کیانپارس پل پیاده روی طبیعت می باشد که از ساحلی کیانپارس تا ورودی پارک لاله امتداد دارد

    پل طبیعت اهواز از پارک لاله تا پارک ساحلی کیانپارس  - کلیداول

    بیمارستان‌ها

    محله کیانپارس اهواز، دارای دو بیمارستان بزرگ و چندین کلینیک و یک مرکز جراحی می‌باشد. بیمارستان مهر بزرگترین بیمارستان کیانپارس و بعنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های خصوصی شهر اهواز محسوب می‌شود. این بیمارستان در خیابان دانشور شرقی واقع شده است.

    دومین بیمارستان بزرگ این منطقه، بیمارستان آریا است، که در خیابان ۱۸ شرقی مستقر می‌باشد. این بیمارستان، بدلیل طراحی نادرست، خیابان ۱۸ شرقی کیانپارس را مسدود نموده است…!

     

    مشاهده ملک های فروش کیانپارس

     

    مشاهده ملک های رهن و اجاره کیانپارس